Két hét alatt csúcsformában? Ne dőlj be neki!

Fogyókura

Ugyan még hónapok vannak hátra a strandszezonig, de érdemes már most aktívan tenni azért, hogy a nyaralás, vagy a hétvégi fürdőzés alkalmával ne kelljen takargatni a kritikus területeket. Mindegy, hogy szálkásabb testre vágysz, vagy 5-10 kilótól szabadulnál meg, célszerű már most elindulnod az életmódváltás felé vezető úton. A női magazinokban olvasható, két hét alatt látványos eredményeket kínáló fogyókúrákat jobb, ha már most elfelejted, ezekkel ugyanis csak egészségedet kockáztatod. De akkor mégis mi a jó módszer? Hogyan alakítsd át életed annak érdekében, hogy ne csak a tükörbe nézz szívesebben, de energikusabban is érezd magad a mindennapokban?

Felejtsd el a fogyókúrát!

A manapság divatos fogyókúrák és gyakran minimális kalóriát kínáló étrendek a lehető legrosszabb választásnak bizonyulnak. Formás testre biztosan nem számíthatsz akkor, ha ilyen módon szeretnél változni. A lényeg az életmódváltásban rejlik, melynek mind a mozgás, mind a táplálkozásra való figyelés fontos részét képezi. S hogy milyen arányban járulnak ezek hozzá a sikerhez? A szakemberek azt állítják, hogy 70 százalékban minden az étkezésen múlik. Ha tehát szeretnéd, hogy kevesebbet mutasson a mérleg, akkor étkezési szokásaidat kell gyökeresen megváltoztatnod. Persze a rendszeres edzés is szükséges, hiszen ez gondoskodik a feszességről és gyorsítja fel a zsírégetést. Ha ostoba fogyókúrákkal kísérletezel, maximum vizet veszítesz, és különféle hiánybetegségek fordulhatnak elő Nálad.

A koplalás nem segít!

A folyamatos éhségérzettel csak azt érheted el, hogy türelmetlenné válsz, ingerült leszel, és tested tartalékoló üzemmódba kapcsol. Ha a szervezet úgy érzi, nem kap elegendő tápanyagot, akkor azt a keveset is raktározni kezdi, tehát a fogyás nem alakul majd a kívántak szerint. Zsírra, fehérjére, és igen, szénhidrátra is szükségünk van, ám ezek forrásának helyes megválasztása a titok nyitja. A halak és a szárnyasok mellett megéri olyan jóféle olajokat kipróbálni, mint a tökmagolaj vagy a lenmagolaj, melyek ellátják a szervezetet a megfelelő zsírokkal. A zabpehelynél jobb szénhidrátforrás aligha létezik, de hasznos lehet köretként olyan izgalmas alapanyagokat választani, mint a bulgur, a köles, a hajdina, vagy a hántolt árpa. A finomított szénhidrátokat és a cukrot viszont érdemes messziről elkerülni, helyettük fogyassz rengeteg zöldséget akár turmix formájában is.

Formálódj felsőfokon!

Kevés jobb mozgásforma létezik, mint az úszás, de a konditeremben eltöltött időt sem szabad lebecsülni. A kis súlyokkal edzegetés helyett tedd magasra a mércét, és terheld szervezeted. Természetesen fontos, hogy mindezt egészségi állapotodnak, edzettségednek és persze testsúlyodnak megfelelően tedd. Ha jelentős súlyfelesleggel küzdesz, akkor fokozott figyelmet érdemel a mozgásforma kiválasztása, hiszen az ízületek már alapállapotban is nagy terhelésnek vannak kitéve. Edzőteremben személyi edző segítségét is kérheted az ideális mozgás megtalálásához. Lépd túl komfortzónád és akár egy-két hónap alatt is látványos változásokat tapasztalhatsz majd testeden.

Ne feledd, a nyári bombaforma télen készül! Alakítsd mindennapjaidat az étkezés és a mozgás terén is úgy, hogy idén végre magabiztosan parádézhass fürdőruhában!

Értékeld cikkünket: 

5.00

Köszönjük ha megosztod