Hogyan motiváld magad testmozgásra?

Testmozgás, diéta, egészégTestmozgás, diéta, egészég

Az újévi fogadalmak között gyakran szerepel az életmódváltás és a súlyfelesleg leadása. De vajon mi a helyzet így februárban? Tart még a lendület, vagy ismét egy kudarcra ítélt kezdeményezésről volt szó csupán? Az életmódváltás szerves részét képező testmozgáshoz elszántságra és akaraterőre van szükség. A hosszú távon is fenntartható változások kapcsán azonban nem mehetünk el a motiváltság mellett. Hogyan motiválhatjuk magunkat arra, hogy a mindennapi munka, az otthoni teendők és az elintéznivalók mellett se maradjon el az edzés? Cikkünkben néhány olyan tényezőt vettünk sorra, melyeket időről-időre érdemes szem előtt tartani.

Kedvenc ruhadarabok

Mindannyiunk gardróbjában sorakoznak olyan darabok, melyek egykor jól álltak, de az évek múlásával azonban itt-ott szűknek bizonyultak. Legtöbben ezeket szeretjük eltenni azzal az indokkal, hogy „majd belefogyunk”. Ha nem is a 20 éves korban viselt nadrágokat, de egy reálisabb célt mindenképpen érdemes kitűzni magunk elé. Az eszement koplalás helyett azonban az erősítő edzések javasoltak, melyekkel formálhatjuk, és egyszerre szálkásíthatjuk is testünket.

Bikiniszezon

A téli hónapokban hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy a téli kabátok bizony hamarosan a szekrénybe kerülnek. A jó idő beköszöntése egyet jelent a szoknyákkal, a karokat és vállakat szabadon hagyó ruhákkal, hogy a mindent megmutató bikinikről már ne is szóljunk. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy a tökéletes bikini forma télen készül, és nagyrészt a konyhában felhasznált alapanyagokon múlik a hatékonyság. Ha nincs kedved edzeni, vagy túl fáradtnak érzed magad hozzá, gondolj arra, milyen érzés magabiztosan végigsétálni a strandon.

Magabiztosság a hálószobában

A ruhadarabok bizony nem csak a strandon kerülnek le, hanem nap mint nap a hálószobában is. Ugyan kétségtelen, hogy a szerelem vak, de nem érdemes álszentnek lenni. Egy jól működő párkapcsolatban nélkülözhetetlen az egymás iránti testi vonzódás. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, kizárólag magad miatt sportolj, válts életmódot. Nőként azonban kétségtelen, hogy a másik nemnek is szeretnénk elnyerni tetszését. Tény az is, hogy ha egy nő elégedett a testével, az nemiségének megélésére is pozitív hatással van. Mi más lenne vonzóbb a hálószobában, mint egy magabiztosságot sugárzó nő?

Egészségmegőrzés

A mérleg által mutatott kilók és az állóképesség nem pusztán esztétikai okok miatt érdemelnek figyelmet. A súlyfelesleg megszámlálhatatlanul sok hátránnyal jár az egészségi állapotra vonatkozóan. Ha odafigyelsz súlyodra, terhelhetőségedre, biztos lehetsz abban, hogy az ízületi gyulladás, sokféle szív-és érrendszeri betegség, az elsavasodás, és a puffadás elkerülnek majd. A rendszeres mozgás hatására pszichésen is egyre jobb állapotban leszel, és garantáltan nem okoz majd gondot felsétálni a negyedikre.

Stresszoldás

A testmozgásnál alig akad jobb módszer a mindennapi stressz levezetésére. Lehet, hogy a kelleténél több órát töltesz munkával, és közben még megküzdesz a főnök és a munkatársak ostobaságaival is, de a saját magadra és az edzésre szánt idő sokszorosan megtérül energikusságodat és lelki harmóniádat tekintve.

Nagyobb önbecsülés

Sikerült leadnod a felesleget a mozgásnak köszönhetően? Egyre több bókot kapsz a másik nem tagjaitól? Irigykedve figyelik kolléganőid, ahogyan mind formásabb feneked a farmerban? Mindegy, hogy végre egy helyesen kivitelezett fekvőtámasz a cél, vagy a tíz kilométer egy órán belüli lefutása, az elért eredmények nem csak külsődön, de lelki kiegyensúlyozottságodon is megmutatkoznak majd. Ha tudod, hogy miként érheted el céljaidat, s ehhez a sportolás megadja a megfelelő önfegyelmet is, akkor meglátod, nem lesznek elérhetetlen álmok Számodra sem az edzés, sem a mindennapi élet területén! Ha ezért nem, akkor mi másért éri meg változtatni?

Köszönjük ha megosztod